Mort Subite

20 juli 2015 - Épinal, Frankrijk

Vanochtend werd de rust van de renners opnieuw ruw verstoord door een onweersbui en kerkklokken. Voor een aantal renners betekende dit een verkorte slaaprust, voor sommigen niet. Na een kort afscheid van de lokaal gewonnen fans, vertrokken de renners in de richting van Epinal. Echter, door een slechtere afbakening van het parcours, belandden onze coureurs per ongeluk op het Neude van Nancy, waar de verleidingen gelukkig konden worden weerstaan. Na een korte onderbreking in het Office de Tourisme werd de rit volgens planning hervat. Een zware opgave volgde, met veel wind, weinig supermarkten en een aankomst bergop. Bij deze aankomst bleek een goedgetrainde eenmalige deelnemer alle bergpunten al opgeraapt te hebben. De renners waren hierdoor genoodzaakt wat extra punten in alle op zondag geopende kroegen binnen te slepen.

Morgen staan de eerste hoge bergen op het programma en wacht een schilderachtige rit door de Vogezen; het gebied van de hoogtestage van Schim van der Loeff. Dus die kan alvast opgeschreven worden voor een gooi naar de etappewinst.

1. Robbert:
    20 juli 2015
    Houd vol jongens! Ik lees de verslagen met veel genoegen.